dc.contributor.author | Olsson, Ida | |
dc.date.accessioned | 2014-08-12T08:59:23Z | |
dc.date.available | 2014-08-12T08:59:23Z | |
dc.date.issued | 2014-08-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/36585 | |
dc.description.abstract | Den analytiska och teoretiska delen av arbetet presenterar begreppet intersektionalitet och undersöker humoristisk gestaltning av musikdramatik utifrån detta synsätt. Studien undersöker vilka normer och maktordningar som visar sig genom den humoristiska gestaltningen och ställer frågor runt varför dessa uppstår och hur man skulle kunna förändra detta. Det konstnärliga processarbetet och den sceniska presentationen redogör för hur jag utforskat mina egna fördomar om mig själv och det fält som jag befinner mig inom som musikdramatisk scenkonstnär och student i musikdramatik. Här presenteras metoder jag använt mig av vokalt, textuellt, dramatiskt, musikaliskt, fysiskt, mentalt och pedagogiskt för att expandera mitt fält som musikdramatisk scenkonstnär. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | opera | sv |
dc.subject | musikal | sv |
dc.subject | musikdramatisk gestaltning | sv |
dc.subject | interpretationsarbete | sv |
dc.subject | intersektionalitet | sv |
dc.subject | humor | sv |
dc.subject | hierarkier | sv |
dc.subject | normer | sv |
dc.subject | maktordningar | sv |
dc.title | Omväxling förnöjer | sv |
dc.title.alternative | Analys, konstnärligt processarbete och scenisk presentation | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | H2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |