dc.contributor.author | Andersson, Jonas | |
dc.date.accessioned | 2014-08-13T07:44:35Z | |
dc.date.available | 2014-08-13T07:44:35Z | |
dc.date.issued | 2014-08-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/36608 | |
dc.description.abstract | Examensarbetet har som intresseområde att undersöka hur eleverna uppfattar kunskapen de får i ämnet slöjd. Mitt arbete vill undersöka dels hur de upplever vilken nytta de har av de kunskaper som ämnet ger samt om de anser att de kan använda sina kunskaper i det övriga skolarbetet. Undersökningen är genomförd med hjälp av elever som fått besvara en enkät. Enkätfrågorna besvaras i fri text. Eleverna som ingår i studien är 36 till antalet och har fått svara på enkäten under sin slöjdlektion. Eleverna är jämt fördelade mellan flickor och pojkar, informanterna som ingick i undersökningen var elever som hade trä och metallslöjd samt elever som hade textilslöjd. Elevgruppen utgjordes av elever i årskurs 7-9. Undersökningen visar att i undersökningsgruppen anser att den praktiska kunskapen som de får via slöjdundervisningen är den som de anser sig ha störst nytta av. De flesta anser också att de kan använda slöjdkunskaper i andra ämnen i skolan. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT14 IPS03 GEM700 | sv |
dc.subject | Slöjd | sv |
dc.title | Varför slöjd? Slöjdkunskaper, till vilken nytta? | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |