Show simple item record

dc.contributor.authorKlockljung, Linnéa
dc.date.accessioned2014-09-17T14:20:53Z
dc.date.available2014-09-17T14:20:53Z
dc.date.issued2014-09-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36922
dc.description.abstractStudien utgör en del av ett projekt för att undersöka arbetsmiljön för elever på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på Högskolan för scen och musik i Göteborg. Studiens syfte är att undersöka upplevelser av feedback från lärarna under utbildningen. Data insamlades genom semistrukturerade intervjuer med sju elever i tre årskurser och analyserades med induktiv tematisk analys utifrån metoden critical incident technique. Eleverna upplever att mål och syfte med uppgifter ofta är oklara och att feedback på skolan brister i både kvantitet och kvalitet. Feedbacken saknar ofta den specificitet som forskning visar är viktig. Eleverna önskar att lärarna tydligare uttrycker sina åsikter. Utöver frågeställningarna berörs funderingar om identitet och initiativtagande. Uppsatsen avslutas med förslag på reflektionsämnen, riktade till lärarna.sv
dc.language.isoswesv
dc.titleElevers upplevelse av feedback från lärare på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på HSMsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record