• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevers upplevelse av feedback från lärare på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på HSM

Abstract
Studien utgör en del av ett projekt för att undersöka arbetsmiljön för elever på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på Högskolan för scen och musik i Göteborg. Studiens syfte är att undersöka upplevelser av feedback från lärarna under utbildningen. Data insamlades genom semistrukturerade intervjuer med sju elever i tre årskurser och analyserades med induktiv tematisk analys utifrån metoden critical incident technique. Eleverna upplever att mål och syfte med uppgifter ofta är oklara och att feedback på skolan brister i både kvantitet och kvalitet. Feedbacken saknar ofta den specificitet som forskning visar är viktig. Eleverna önskar att lärarna tydligare uttrycker sina åsikter. Utöver frågeställningarna berörs funderingar om identitet och initiativtagande. Uppsatsen avslutas med förslag på reflektionsämnen, riktade till lärarna.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/36922
Collections
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
View/Open
gupea_2077_36922_1.pdf (250.1Kb)
Date
2014-09-17
Author
Klockljung, Linnéa
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV