Visa enkel post

dc.contributor.authorJedenberg, Jennie
dc.date.accessioned2014-09-18T10:35:38Z
dc.date.available2014-09-18T10:35:38Z
dc.date.issued2014-09-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36959
dc.descriptionSpecialarbete, SSA136, 15 hp Ämne: Svenska som andraspråk Termin: VT 2014 Handledare: Ann-Christine Randahlsv
dc.description.abstractSyftet med denna studie är att undersöka interaktionsmönster i en klass på Introduktionsprogrammets språkintroduktion under ett ämnesövergripande projekt i matematik och svenska som andraspråk där två lärare samarbetar med språkutvecklande undervisning. Jag har använt mig av en kvalitativ metod där jag har spelat in fyra lektioner på video och transkriberat materialet för analys. Resultatet visar förekomst av språklig stöttning, olika typer av interaktion samt ett samarbete mellan de två lärarna som kan tänkas inverka positivt på elevernas språkutveckling. Traditionella IRU-strukturer kunde också observeras.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectinteraktionsv
dc.subjectspråkinriktadsv
dc.subjectstöttningsv
dc.titleInteraktionsmönster och stöttning i ett klassrum med språkinriktad undervisning.sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Swedisheng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för svenska språketswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post