dc.contributor.author | Jedenberg, Jennie | |
dc.date.accessioned | 2014-09-18T10:35:38Z | |
dc.date.available | 2014-09-18T10:35:38Z | |
dc.date.issued | 2014-09-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/36959 | |
dc.description | Specialarbete, SSA136, 15 hp
Ämne: Svenska som andraspråk
Termin: VT 2014
Handledare: Ann-Christine Randahl | sv |
dc.description.abstract | Syftet med denna studie är att undersöka interaktionsmönster i en klass på Introduktionsprogrammets språkintroduktion under ett ämnesövergripande projekt i matematik och svenska som andraspråk där två lärare samarbetar med språkutvecklande undervisning. Jag har använt mig av en kvalitativ metod där jag har spelat in fyra lektioner på video och transkriberat materialet för analys. Resultatet visar förekomst av språklig stöttning, olika typer av interaktion samt ett samarbete mellan de två lärarna som kan tänkas inverka positivt på elevernas språkutveckling. Traditionella IRU-strukturer kunde också observeras. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | interaktion | sv |
dc.subject | språkinriktad | sv |
dc.subject | stöttning | sv |
dc.title | Interaktionsmönster och stöttning i ett klassrum med språkinriktad undervisning. | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Swedish | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket | swe |
dc.type.degree | Student essay | |