Show simple item record

dc.contributor.authorMånsson, Jimmysv
dc.contributor.authorBerg, Mariasv
dc.date.accessioned2014-12-03T08:03:40Z
dc.date.available2014-12-03T08:03:40Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37625
dc.description.abstractSammanfattning Examensarbetet behandlar pedagogers tankar kring musik som innehåll och metod på deras arbetsplats. Syftet med examensarbetet är att synliggöra de aspekter som arbete med musik kan tillföra i förskoleverksamheter grundat på pedagogernas uttalanden. I arbetet har vi kollat närmare på vad tidigare forskning säger om musik i förskolemiljö och vi belyser också viktiga teorier som vi tycker är viktiga för vårt arbete. Vi använde oss av en kvalitativ undersökning i form av intervjufrågor där pedagoger fick samma frågor ställda till sig, men där det fanns utrymme för följdfrågor. I metodkapitlet kommer vi titta närmare på hur vi genomförde arbetet. I resultatdelen så redovisar vi pedagogernas uttalanden och ser vilka uttalanden som framkom tydligast under intervjuerna. Dessa uttalanden kommer vi anknyta till tidigare forskning och teoretiska utgångspunkter i diskussionsdelen. I diskussionsdelen vill vi också belysa olika didaktiska konsekvenser som kan uppstå i arbetet med musik i förskolan.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectFörskolasv
dc.subjectmusiksv
dc.subjectinnehåll och metodsv
dc.subjectpedagogsv
dc.subjectidensv
dc.titleEn intervjustudie med fokus på pedagogers arbete kring musik i förskolan Kursansvarig intuition: Pedagogensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record