dc.contributor.author | Månsson, Jimmy | sv |
dc.contributor.author | Berg, Maria | sv |
dc.date.accessioned | 2014-12-03T08:03:40Z | |
dc.date.available | 2014-12-03T08:03:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/37625 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning
Examensarbetet behandlar pedagogers tankar kring musik som innehåll och metod på deras
arbetsplats. Syftet med examensarbetet är att synliggöra de aspekter som arbete med musik
kan tillföra i förskoleverksamheter grundat på pedagogernas uttalanden. I arbetet har vi kollat
närmare på vad tidigare forskning säger om musik i förskolemiljö och vi belyser också viktiga
teorier som vi tycker är viktiga för vårt arbete. Vi använde oss av en kvalitativ undersökning i
form av intervjufrågor där pedagoger fick samma frågor ställda till sig, men där det fanns
utrymme för följdfrågor. I metodkapitlet kommer vi titta närmare på hur vi genomförde
arbetet. I resultatdelen så redovisar vi pedagogernas uttalanden och ser vilka uttalanden som
framkom tydligast under intervjuerna. Dessa uttalanden kommer vi anknyta till tidigare
forskning och teoretiska utgångspunkter i diskussionsdelen. I diskussionsdelen vill vi också
belysa olika didaktiska konsekvenser som kan uppstå i arbetet med musik i förskolan. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Förskola | sv |
dc.subject | musik | sv |
dc.subject | innehåll och metod | sv |
dc.subject | pedagog | sv |
dc.subject | iden | sv |
dc.title | En intervjustudie med fokus på pedagogers arbete kring musik i förskolan Kursansvarig intuition: Pedagogen | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |