• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tidig läs- och skrivutveckling. En kvalitativ undersökning om hur lärare arbetar med elevers tidiga läs- och skrivutveckling.

Abstract
Sammanfattning Vår undersökning handlar om hur tre lärare arbetar med tidig läs- och skrivning. Vårt syfte var att ta reda på vilka arbetssätt de intervjuade lärarna använder sig av i sina läs- och skrivundervisningar. I vår studie har vi valt att genomföra en kvalitativ undersökning, detta genom att intervjua tre lärare som arbetar på olika skolor i Göteborgs stad. De intervjuade lärarna arbetar i F-1 med olika erfarenheter och inriktningar. Genom intervjuerna har vi dragit slutsatsen att det inte finns en enstaka, rätt metod utan variation på metoder, arbetssätt och anpassad undervisning är den bästa lösningen för att kunna nå ut till alla elever i klassen.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/37640
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_37640_1.pdf (492.9Kb)
Date
2014
Author
faraj, benar
shukir, nzho
Keywords
Tidig läs- och skrivutveckling
läs- och skrivunde
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV