• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tidig läs- och skrivutveckling. En kvalitativ undersökning om hur lärare arbetar med elevers tidiga läs- och skrivutveckling.

Sammanfattning
Sammanfattning Vår undersökning handlar om hur tre lärare arbetar med tidig läs- och skrivning. Vårt syfte var att ta reda på vilka arbetssätt de intervjuade lärarna använder sig av i sina läs- och skrivundervisningar. I vår studie har vi valt att genomföra en kvalitativ undersökning, detta genom att intervjua tre lärare som arbetar på olika skolor i Göteborgs stad. De intervjuade lärarna arbetar i F-1 med olika erfarenheter och inriktningar. Genom intervjuerna har vi dragit slutsatsen att det inte finns en enstaka, rätt metod utan variation på metoder, arbetssätt och anpassad undervisning är den bästa lösningen för att kunna nå ut till alla elever i klassen.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/37640
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_37640_1.pdf (492.9Kb)
Datum
2014
Författare
faraj, benar
shukir, nzho
Nyckelord
Tidig läs- och skrivutveckling
läs- och skrivunde
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV