• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inlärningsstilar ­ nyckel till framgång eller en utveckling som förskräcker? En metastudie som behandlar inlärningsstilar.

Abstract
Sammanfattning: Metoder som behandlar inlärningsstilar är ett väldiskuterat inlärningsteoretiskt perspektiv. Man utgår från det man kallar individens starkaste sätt att lära in och formar undervisningen utifrån detta. Detta har utvecklats på många olika håll och det finns idag omfattande forskning kring ämnet och man kan hitta studier gjorda på både individnivå, gruppnivå och organisationsnivå. Det finns 70 olika modeller som är både enkla och avancerade. Syftet med denna metastudie är att undersöka hur man i vetenskapliga artiklar definierar begreppet inlärningsstilar och vilka positiva effekter författarna anser att detta har på inlärning och undervisningen. Detta görs genom att analysera vetenskapliga artiklar som beskriver studier som helt eller delvis behandlar teorin om inlärningsstilar. Tolv artiklar har valts ut. Artiklarna har granskats utifrån problemformuleringarna. Urvalet grundades på kravet att artiklarna skulle innehålla sökorden "learningstyle" som n
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/3793
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
HT06-2611-219.pdf (345.4Kb)
Date
2007
Author
Normark, Marcus
Keywords
metastudie
inlärningsstilar
inlärning
undervisn
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV