Show simple item record

dc.contributor.authorNormark, Marcusswe
dc.date.accessioned2007-05-08T13:17:27Z
dc.date.available2007-05-08T13:17:27Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3793
dc.description.abstractSammanfattning: Metoder som behandlar inlärningsstilar är ett väldiskuterat inlärningsteoretiskt perspektiv. Man utgår från det man kallar individens starkaste sätt att lära in och formar undervisningen utifrån detta. Detta har utvecklats på många olika håll och det finns idag omfattande forskning kring ämnet och man kan hitta studier gjorda på både individnivå, gruppnivå och organisationsnivå. Det finns 70 olika modeller som är både enkla och avancerade. Syftet med denna metastudie är att undersöka hur man i vetenskapliga artiklar definierar begreppet inlärningsstilar och vilka positiva effekter författarna anser att detta har på inlärning och undervisningen. Detta görs genom att analysera vetenskapliga artiklar som beskriver studier som helt eller delvis behandlar teorin om inlärningsstilar. Tolv artiklar har valts ut. Artiklarna har granskats utifrån problemformuleringarna. Urvalet grundades på kravet att artiklarna skulle innehålla sökorden "learningstyle" som nswe
dc.language.isosvswe
dc.subjectmetastudieswe
dc.subjectinlärningsstilarswe
dc.subjectinlärningswe
dc.subjectundervisnswe
dc.titleInlärningsstilar ­ nyckel till framgång eller en utveckling som förskräcker? En metastudie som behandlar inlärningsstilar.swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record