Show simple item record

dc.date.accessioned2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.available2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37958
dc.description.abstractAbstract Jag har gjort en undersökning som handlar om hur utomhuspedagogik påverkar barns hälsa, lärande och utveckling. Detta har jag gjort genom att intervjua pedagoger på olika skolor och tagit fram fakta från forskning. Syftet med denna studie är att undersöka vad fritidshems pedagoger har för uppfattningar om utomhuspedagogik, i relation till hälsa, lärande och utveckling. Svar på min frågeställning framkommer i resultatet där jag redovisar pedagogernas uppfattningar i olika kategorier. Dessa kategorier har jag bildat utifrån pedagogernas uppfattningar som i sin tur har bildat olika mönster, därifrån kommer indelningen i kategorierna. Jag har knutit an fenomenografin som den teoretiska anknytningen till studien. I fenomenografin är syftet att man beskriver eller gestaltar något som är människors olika uppfattningar av fenomen som finns i världen. Man beskriver, analyserar, tolkar och försöker alltså förstå människors olika uppfattningar av ett fenomen. Den metod jag använt mig av är intervjuer, jag har intervjuat pedagoger angående deras uppfattningar om utomhuspedagogik i relation till barns hälsa, lärande och utveckling.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectUtomhuspedagogiksv
dc.subjecthälsasv
dc.subjectlärande och utvecklingsv
dc.subjectfsv
dc.titleUtomhuspedagogik - hälsa, lärande och utvecklingsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record