• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Faculty of Social Science / Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • SOM-institutet
  • SOM-böcker
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Faculty of Social Science / Samhällsvetenskapliga fakulteten
  • SOM-institutet
  • SOM-böcker
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En region för alla : medborgare, människor och medier i Västsverige

den västsvenska SOM-undersökningen 2012

Sammanfattning
I En region för alla? presenteras resultaten från 2012 års västsvenska SOM-undersökning. I femton kapitel analyseras medborgarnas åsikter och vanor ur en rad olika perspektiv. Det gäller allt från inställningen till privatiseringar inom välfärden och trängselskatten i Göteborg till vilka medier man använder och vilken tillit man har till sina medmänniskor. Bokens titel anspelar på ett av de mål som fastslagits för VG-regionens arbete fram till år 2020. Målet att Västra Götaland ska vara »en region för alla« handlar om att bryta utanförskapen och minska de sociala och ekonomiska klyftorna i länet. Men som framgår av de resultat som presenteras i den här boken är det ett mål som kommer att innebära stora utmaningar. Många av analyserna av medborgarna i dagens Västra Götaland pekar snarare i den motsatta riktningen, med klyftor som ökar och skillnader som blir allt större. Det gäller inte bara mellan olika grupper i samhället, utan lika mycket mellan väljarna och de folkvalda. En region för alla? är skriven av femton samhällsforskare från Göteborgs universitet.
Länk till verkets webbplats
http://som.gu.se/publicerat/B%C3%B6cker/60.-en-region-for-alla-
Utgivare
SOM-institutetet
Övrig beskrivning
Beställ boken / http://som.gu.se/publicerat/B%C3%B6cker/bokbestallning//bestall-bocker.cid895360 / Pris: 250 kronor.
URL:
http://hdl.handle.net/2077/39237
Samlingar
  • SOM-böcker
Fil(er)
Book (21.92Mb)
Cover (26.36Kb)
Datum
2013-09
Redaktör
Bergström, Annika
Ohlsson, Jonas
Nyckelord
Samhällsutveckling
Massmedia attityder till
Politik attityder till
Publikationstyp
book
ISBN
9789189673298
Serie/rapportnr.
SOM-böcker
60
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV