Show simple item record

dc.contributor.authorAlm, Sofie
dc.contributor.authorLinderholm, Eli
dc.date.accessioned2015-06-05T13:34:53Z
dc.date.available2015-06-05T13:34:53Z
dc.date.issued2015-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39287
dc.description.abstractSjälvinterjuformulär administrerade kort efter en händelse har visats ge god effekt på vittnens minnen. I denna studie undersöks hur stor effekt användandet av självintervjuformuläret SSI (strukturerad självintervju) har på barns minne, samt vilka förklaringar som kan ligga bakom effekten av SSI. Data från en tidigare studie - där barn i åldrarna 11-12 år deltog i ett experiment - kodades och analyserades med hjälp av variansanalys. Resultatet visade att deltagare som genomfört SSI mindes större mängd information totalt, med samma korrekthetskvot. Nytillkommen information hade lägre korrekthetskvot än repeterad, men bör ändå tas i beaktande då andelen var hög. Med SSI följde en ökad mängd felaktig information, vilket vägs upp av fördelarna med ökad korrekt information.sv
dc.language.isoswesv
dc.titleAtt minnas mer och bättre - effekten av genomförande av strukturerad själv-intervju (SSI) på barns vittnesmålsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record