dc.contributor.author | von Weissenberg, Cecilia | |
dc.date.accessioned | 2015-06-17T15:00:24Z | |
dc.date.available | 2015-06-17T15:00:24Z | |
dc.date.issued | 2015-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/39354 | |
dc.description.abstract | Spanska på gymnasiet - en kvalitativ studie om attityder och motivation.
Elever och lärare på en gymnasieskola har intervjuats om sin inställning till att läsa språk och vad som påverkar
deras motivation att fortsätta med spanskan. Intervjuerna kompletteras med deltagande observationer i
olika delar av skolans vardag. Syftet med studien är att utforska hur attityder till språkstudier grundläggs samt
se vilka faktorer som gör skillnad för elevernas motivation. Bland svaren och iakttagelserna finns tankar kring
lärarens roll och gruppens betydelse, exempel på effekter av de meritpoäng som är en del av den nyligen genomförda
gymnasiereformen samt svårigheter inbyggda i systemet med exempel på hur de kan lösas på olika
program. | sv |
dc.language.iso | spa | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats i spanska | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2015-021 | sv |
dc.subject | spanska | sv |
dc.subject | didaktik | sv |
dc.subject | attityd | sv |
dc.subject | motivation | sv |
dc.subject | gymnasiet | sv |
dc.subject | Sverige | sv |
dc.title | ”Las lenguas están por todas partes - ¿qué más quieres para motivarte?” Estudio didáctico sobre actitudes y motivación para estudiar español en la escuela secundaria. | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |