Show simple item record

dc.contributor.authorvon Weissenberg, Cecilia
dc.date.accessioned2015-06-17T15:00:24Z
dc.date.available2015-06-17T15:00:24Z
dc.date.issued2015-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39354
dc.description.abstractSpanska på gymnasiet - en kvalitativ studie om attityder och motivation. Elever och lärare på en gymnasieskola har intervjuats om sin inställning till att läsa språk och vad som påverkar deras motivation att fortsätta med spanskan. Intervjuerna kompletteras med deltagande observationer i olika delar av skolans vardag. Syftet med studien är att utforska hur attityder till språkstudier grundläggs samt se vilka faktorer som gör skillnad för elevernas motivation. Bland svaren och iakttagelserna finns tankar kring lärarens roll och gruppens betydelse, exempel på effekter av de meritpoäng som är en del av den nyligen genomförda gymnasiereformen samt svårigheter inbyggda i systemet med exempel på hur de kan lösas på olika program.sv
dc.language.isospasv
dc.relation.ispartofseriesSPL kandidatuppsats i spanskasv
dc.relation.ispartofseriesSPL 2015-021sv
dc.subjectspanskasv
dc.subjectdidaktiksv
dc.subjectattitydsv
dc.subjectmotivationsv
dc.subjectgymnasietsv
dc.subjectSverigesv
dc.title”Las lenguas están por todas partes - ¿qué más quieres para motivarte?” Estudio didáctico sobre actitudes y motivación para estudiar español en la escuela secundaria.sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Languages and Literatureseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record