dc.contributor.author | Andersson, Tobias | |
dc.date.accessioned | 2015-06-24T11:19:23Z | |
dc.date.available | 2015-06-24T11:19:23Z | |
dc.date.issued | 2015-06-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/39520 | |
dc.description.abstract | På vilka sätt är musikalisk form relevant för en komponerande jazzmusiker? Denna uppsats ger en grundläggande översikt över form som begrepp genom musikhistorien och visar exempel på hur form tar sig uttryck i straight-ahead/ mainstream jazz, genom analyser av min musik samt valda stycken av The Bad Plus, Mark Turner och Bill Frisell. Uppsatsen vill ge nya verktyg och idéer för att förstå form i ett jazzsammanhang. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Form | sv |
dc.subject | jazz | sv |
dc.subject | komposition | sv |
dc.subject | analys | sv |
dc.subject | komponerande musiker | sv |
dc.title | Håll Formen! En jazzmusikers strövtåg i formernas värld | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |