dc.contributor.author | Eriksson, Alfred | |
dc.date.accessioned | 2015-06-24T11:26:33Z | |
dc.date.available | 2015-06-24T11:26:33Z | |
dc.date.issued | 2015-06-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/39522 | |
dc.description.abstract | Min musikaliska bana har sin utgångspunkt i kyrkan. Det var här jag fick min första scenerfarenhet och musikaliska influenser. I och med min utbildning i jazz och improvisation har jag saknat att inte kunna spela min nyupptäckta musik i det sammanhang som jag kommer ifrån. Arbetet mynnade ut i en gudstjänst baserad på improvisationsmusik som hölls i Equmeniakyrkan Lerkil. Istället för att använda musiken till gemensam sång fick den rollen av att vara lots genom en nattvardsgudstjänst, i form av en ovanlig duo bestående av kontrabas och trummor. Hur kan musiken användas på andra sätt i en gudstjänst, och vad händer med improvisationsmusiken när den kommer till ett nytt sammanhang? | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Improvisation | sv |
dc.subject | kyrka | sv |
dc.subject | Equmeniakyrkan | sv |
dc.subject | gudstjänst | sv |
dc.subject | psalmer | sv |
dc.title | Prisa honom med jublande cymbaler - Att söka improvisationsmusikens plats i kyrkan | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |