Show simple item record

dc.contributor.authorEriksson, Alfred
dc.date.accessioned2015-06-24T11:26:33Z
dc.date.available2015-06-24T11:26:33Z
dc.date.issued2015-06-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39522
dc.description.abstractMin musikaliska bana har sin utgångspunkt i kyrkan. Det var här jag fick min första scenerfarenhet och musikaliska influenser. I och med min utbildning i jazz och improvisation har jag saknat att inte kunna spela min nyupptäckta musik i det sammanhang som jag kommer ifrån. Arbetet mynnade ut i en gudstjänst baserad på improvisationsmusik som hölls i Equmeniakyrkan Lerkil. Istället för att använda musiken till gemensam sång fick den rollen av att vara lots genom en nattvardsgudstjänst, i form av en ovanlig duo bestående av kontrabas och trummor. Hur kan musiken användas på andra sätt i en gudstjänst, och vad händer med improvisationsmusiken när den kommer till ett nytt sammanhang?sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectImprovisationsv
dc.subjectkyrkasv
dc.subjectEqumeniakyrkansv
dc.subjectgudstjänstsv
dc.subjectpsalmersv
dc.titlePrisa honom med jublande cymbaler - Att söka improvisationsmusikens plats i kyrkansv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record