dc.contributor.author | Ringkvist, Susanna | |
dc.contributor.author | Enekvist, Nadja | |
dc.date.accessioned | 2015-06-26T08:34:42Z | |
dc.date.available | 2015-06-26T08:34:42Z | |
dc.date.issued | 2015-06-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/39640 | |
dc.description.abstract | Den här litteraturstudien fördjupar sig i hur forskningen beskriver samarbete inom gymnasieskolans teaterämne. Genom att undersöka hur aktuell forskning diskuterar samarbete inom teaterundervisningen vill studien erbjuda en utökad förståelse för olika aspekter av samarbete i skolans teaterämne. Studien visar att forskningen huvudsakligen ser samarbete i teaterämnet som viktigt och användbart, och olika aspekter av samarbete utkristalliserar sig. Styrdokumenten nämner frekvent samarbete, men en utvecklad definition saknas. En fördjupad förståelse för samarbetets olika aspekter skulle ge teaterlärare både verktyg i det praktiska arbete och underlätta betygsättning. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Samarbete | sv |
dc.subject | samspel | sv |
dc.subject | teaterundervisning | sv |
dc.title | Samarbete inom gymnasieskolans teaterämne | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |