Show simple item record

dc.contributor.authorRingkvist, Susanna
dc.contributor.authorEnekvist, Nadja
dc.date.accessioned2015-06-26T08:34:42Z
dc.date.available2015-06-26T08:34:42Z
dc.date.issued2015-06-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39640
dc.description.abstractDen här litteraturstudien fördjupar sig i hur forskningen beskriver samarbete inom gymnasieskolans teaterämne. Genom att undersöka hur aktuell forskning diskuterar samarbete inom teaterundervisningen vill studien erbjuda en utökad förståelse för olika aspekter av samarbete i skolans teaterämne. Studien visar att forskningen huvudsakligen ser samarbete i teaterämnet som viktigt och användbart, och olika aspekter av samarbete utkristalliserar sig. Styrdokumenten nämner frekvent samarbete, men en utvecklad definition saknas. En fördjupad förståelse för samarbetets olika aspekter skulle ge teaterlärare både verktyg i det praktiska arbete och underlätta betygsättning.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectSamarbetesv
dc.subjectsamspelsv
dc.subjectteaterundervisningsv
dc.titleSamarbete inom gymnasieskolans teaterämnesv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record