Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Frida
dc.contributor.authorViksten, Mikaela
dc.date.accessioned2015-07-07T10:40:28Z
dc.date.available2015-07-07T10:40:28Z
dc.date.issued2015-07-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39805
dc.descriptionProblem: Small companies dominate the skin care industry, and they also face more difficulties, constraints and resistance in strategy implementation and sustainability work than other operators. Still, the trend of sustainability strategies increase significantly precisely in this industry. Purpose: The purpose of the study is to contribute knowledge to the field of sustainability strategies and motives for the implementation of them in smaller companies who engage with skin care, in Sweden. Framing of a question: Why do some smaller Swedish companies in the skin care industry choose to implement sustainability strategies in their business? Literature: The literature functions as a framework for the study and is considered to identify the possible reasons why small companies choose to implement sustainability strategies or not. The literature is collected before the empirical data. Method: This paper is constructed by a qualitative method approach. The empirical data were collected through interviews, by telephone, personal meetings and email, which were then transcribed and the interpreted by a model, which the authors have created. Conclusion: Smaller companies are often met by larger resistance and an until up to the present slowly emerging industry with vague rules and controls as well as an comparative knowledge of what is good and what is not. The limits and difficulties are many but neither money nor other resource demanding efforts seem to outweigh the feeling of doing good and be a responsible company. This is shown in the companies in this study who obtains long-time legitimacy and trust among their customers. 4 Keywords: sustainability and small businesses, sustainability strategies, isomorphism, difficulties with sustainability, strategy implementation, skin care and skin care industrysv
dc.description.abstractProblem: Hudvårdsbranschen domineras av mindre företag. Mindre företag möter fler svårigheter, begränsningar och motstånd vid strategiimplementering och hållbarhetsarbete än andra aktörer. Ändå verkar trenden av hållbarhetsstrategierna öka markant just inom den här branschen. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap till området kring hållbarhetsstrategier och motiv för implementeringen av dem i mindre företag som arbetar med hudvård i Sverige. Frågeställning: Varför väljer vissa mindre svenska företag inom hudvårdsbranschen att implementera hållbarhetsstrategier i sin verksamhet? Litteratur: Litteraturen ligger som ett ramverk för studien och anses kartlägga de möjliga anledningar till varför mindre företags väljer att implementera hållbarhetsstrategier eller inte. Litteraturen samlades in före empirin. Metod: Metoden har en kvalitativ ansats. Empirin samlades in via intervjuer genom personliga möten, på telefon och mail, som sedan har transkriberats och tolkats utifrån en modell som författarna har skapat. Slutsats: Mindre företag möts av ett påtagligt motstånd och en hittills långsamt framväxande bransch med vaga regler och kontroller samt en relativ okunskap för vad som är bra och inte. Begränsningarna och svårigheterna är många men varken pengar eller resurskrävande ansträngningar och uppoffringar verkar betyda mer än ett gott och ärligt samvete som skapar långsiktigt legitimitet och ett starkt förtroende för företagen i denna studie.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesEnvironmental Management/Uthålligt företagandesv
dc.relation.ispartofseries14/15:8sv
dc.subjecthållbarhet och mindre företag, hållbarhetsstrategier, isomorfism, svårigheter med hållbarhet, strategiimplementering, hudvård och hudvårdsbranschensv
dc.titleHållbarhetsstrategier: Är det ett hinder att vara mindre? – En studie kring motiv bakom implementering av hållbarhetsstrategier i mindre svenska företag inom hudvårdsbranschensv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record