• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Läromedel i bildundervisningen

Sammanfattning
Syfte Vi har studerat bildlärares syn på och användning av läromedel i bildundervisningen i gymnasieskolan. Ett delsyfte var också att det resultat vi fått fram kan ligga till grund för utveckling av nya läromedel i bildundervisningen. Metod Vår studie har grundat sig på både halvstrukturerad intervju- och halvstrukturerad enkätundersökning. Målgruppen är bildlärare i gymnasiet. Vi har kompletterat studien med en förteckning över ett urval av befintliga förlagsproducerade läromedel som har anknytning till bildundervisningen. Resultat Resultatet har visat att behovet av förlagsproducerade läromedel för bildundervisningen inte är tillgodosett. Undersökningen ger även exempel på vad bildlärare utgår ifrån när de planerar sina lektioner samt vad de har för önskemål om hur läromedel ska se ut. 1
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/3982
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
HT06-2611-207.pdf (417.0Kb)
Datum
2007
Författare
Andersson, Elise
Karlsson, Sonja Iwanow
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV