• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Cultural Sciences / Institutionen för kulturvetenskaper
  • Masteruppsatser / Institutionen för kulturvetenskaper
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Cultural Sciences / Institutionen för kulturvetenskaper
  • Masteruppsatser / Institutionen för kulturvetenskaper
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sátántangó och Passion: varaktighet i realistisk och allegorisk gestaltning

Sammanfattning
This essay proposes and examines a coalition between the Deleuzian notion of time-images and two different cinematographic traits: realism and symbolic or allegoric content. The material in question are the films by directors Béla Tarr and György Fehér, whose cinematic qualities are compared to those of Miklós Jancsó and Andrei Tarkovsky. Whilst Tarr and Fehér combine the realistically mundane with a construction of time, Jancsó and Tarkovsky dwelve in allegoric and symbolic imagery which tends a similar construction. The difference is contained within the depiction of realism or allegorism in relation to the duration imbedded in the film.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/40621
Samlingar
  • Masteruppsatser / Institutionen för kulturvetenskaper
Fil(er)
gupea_2077_40621_1.pdf (341.6Kb)
Datum
2015-09-22
Författare
Sjöberg, Oskar
Nyckelord
time
duration
realism
allegorism
Deleuze
Tarr
Fehér
Serie/rapportnr.
Masteruppsats
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV