Design av plattformar för användargenererat innehåll En studie av en gemenskap för delning av innehåll
Design of platforms for user-generated content A study of a cummunity for sharing of content
Abstract
Användargenererat innehåll av olika slag blir allt vanligare idag och plattformar och verktyg för att skapa
och dela detta innehåll blir allt fler. Ett av de största hindren för användardeltagande på plattformar för
användargenererat innehåll är låg användbarhet. Det är därför intressant att titta på hur design av dessa
plattformar kan understödjas för att öka användbarheten av dessa plattformar. Designprinciper och
designmönster kan användas som stöd vid designen av dessa plattformar för att öka användbarheten och
därmed öka användardeltagandet. Detta har föranlett frågeställningen: Vilka är de viktigaste
designprinciperna och designmönstren för att understödja design av plattformar för användargenererat
innehåll? För besvara frågeställningen har en kvalitativ undersökning utförts med triangulation av olika
datainsamlingsmetoder. Detta gjordes med olika användare på plattformen Steam Workshop som utgör
studiens studieobjekt. Det framkommer att vissa designprinciper och designmönster är extra viktiga vid
design av plattformar för användargenererat innehåll som Visibility, Constraints, Feature, Search, and
Browse, Picture mananger, Personal Recommendations och News Stream. Att designa för dessa
designprinciper och använda dessa designmönster underlättar för användare att dela med sig av innehåll och
för andra användare att ta del av detta.
Degree
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
Other description
User-generated content (UGC) of different kinds is getting more common today, platforms, tools to create
and share this is increasing. One of the biggest hurdles that prevents user participation on platforms for UGC
is low usability. It's therefore interesting to look on how design of these platforms can be supported to
increase the usability of these platforms. Designprinciples and Designpatterns can be used as a support
during the design of these platforms to increase the usability and therefore increase the user participation.
This have led to the research question Which is the most important designprinciples and designpatterns to
support design of platforms of User-generated content? A qualitative study have been made to answer this
question with triangulation of different data gathering methods. This was done with different users on the
platform Steam Workshop that is this thesis study object. It's discovered that designprinciples and
designpatterns is a bit more relevant in design of platforms for UGC like Visibility, Constraints, Feature,
Search, and Browse, Picture mananger, Personal Recommendations och News Stream. To design for these
designprinciples and use of these designpatterns makes it easier for users to share and consume content on
these platforms.
View/ Open
Date
2015-10-22Author
Kopfinger, Alexander
Keywords
Användargenererat innehåll
Steam Workshop
design
Steam
designprinciper
designmönster
Series/Report no.
2015:150
Language
swe