Visa enkel post

dc.contributor.authorKopfinger, Alexander
dc.date.accessioned2015-10-22T11:46:19Z
dc.date.available2015-10-22T11:46:19Z
dc.date.issued2015-10-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40856
dc.descriptionUser-generated content (UGC) of different kinds is getting more common today, platforms, tools to create and share this is increasing. One of the biggest hurdles that prevents user participation on platforms for UGC is low usability. It's therefore interesting to look on how design of these platforms can be supported to increase the usability of these platforms. Designprinciples and Designpatterns can be used as a support during the design of these platforms to increase the usability and therefore increase the user participation. This have led to the research question Which is the most important designprinciples and designpatterns to support design of platforms of User-generated content? A qualitative study have been made to answer this question with triangulation of different data gathering methods. This was done with different users on the platform Steam Workshop that is this thesis study object. It's discovered that designprinciples and designpatterns is a bit more relevant in design of platforms for UGC like Visibility, Constraints, Feature, Search, and Browse, Picture mananger, Personal Recommendations och News Stream. To design for these designprinciples and use of these designpatterns makes it easier for users to share and consume content on these platforms.sv
dc.description.abstractAnvändargenererat innehåll av olika slag blir allt vanligare idag och plattformar och verktyg för att skapa och dela detta innehåll blir allt fler. Ett av de största hindren för användardeltagande på plattformar för användargenererat innehåll är låg användbarhet. Det är därför intressant att titta på hur design av dessa plattformar kan understödjas för att öka användbarheten av dessa plattformar. Designprinciper och designmönster kan användas som stöd vid designen av dessa plattformar för att öka användbarheten och därmed öka användardeltagandet. Detta har föranlett frågeställningen: Vilka är de viktigaste designprinciperna och designmönstren för att understödja design av plattformar för användargenererat innehåll? För besvara frågeställningen har en kvalitativ undersökning utförts med triangulation av olika datainsamlingsmetoder. Detta gjordes med olika användare på plattformen Steam Workshop som utgör studiens studieobjekt. Det framkommer att vissa designprinciper och designmönster är extra viktiga vid design av plattformar för användargenererat innehåll som Visibility, Constraints, Feature, Search, and Browse, Picture mananger, Personal Recommendations och News Stream. Att designa för dessa designprinciper och använda dessa designmönster underlättar för användare att dela med sig av innehåll och för andra användare att ta del av detta.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2015:150sv
dc.subjectAnvändargenererat innehållsv
dc.subjectSteam Workshopsv
dc.subjectdesignsv
dc.subjectSteamsv
dc.subjectdesignprincipersv
dc.subjectdesignmönstersv
dc.titleDesign av plattformar för användargenererat innehåll En studie av en gemenskap för delning av innehållsv
dc.title.alternativeDesign of platforms for user-generated content A study of a cummunity for sharing of contentsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post