Show simple item record

dc.contributor.authorLundin, Sophiesv
dc.date.accessioned2015-11-19T19:53:57Z
dc.date.available2015-11-19T19:53:57Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40940
dc.description.abstractAbstract Denna studie syftar till att ta reda på hur eleverna beskriver sina möjligheter att vara delaktiga i utformningen av fritidshemmets aktiviteter. Vårt resultat besvaras utifrån våra frågeställningar som är: -Vid vilka tillfällen beskriver eleverna att de får vara delaktiga i utformandet av fritidshemmets aktiviteter? -På vilket sätt beskriver eleverna att de får vara delaktiga i utformandet av fritidshemmets aktiviteter? I vår studie redovisar vi för tidigare forskning på fritidshemmet men kompletterar också med tidigare forskning på förskola och skola. Resultatet påvisar att eleverna är delaktiga i den fria leken samt i innehållet i de styrda aktiviteterna. Resultatet påvisar också att det på fritidshemmen i vår studie finns två utmärkande sätt att vara delaktiga i utformandet av fritidshemmets aktiviteter. Dessa två sätt är genom röstning och önskning. Vi har gjort en kvalitativ studie där vårt val av metod har varit gruppintervjuer med elever. Vi har valt att se på vår studie ur det barndomssociologiska perspektivet samt att vi valt att försöka närma oss barns perspektiv.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectDelaktighetsv
dc.subjectelevernasv
dc.subjectfritidshemsv
dc.subjectdet barndomssocsv
dc.title"Om bara barnen skulle bestämma på fritids så skulle det bli kaos". En kvalitativ studie om delaktighet ur barns perspektivsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandesv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record