dc.contributor.author | Holm, Elin | sv |
dc.date.accessioned | 2015-11-19T19:53:57Z | |
dc.date.available | 2015-11-19T19:53:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/40948 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning
Syftet med vår studie är att skapa en förståelse för hur olika former av samspel mellan
pedagog och barn i tamburen kan komma till uttryck, beroende på förutsättningar och den
atmosfär som framträder starkast i verksamheten.
Våra frågeställningar är:
- Vilka former av samspel kommer till uttryck mellan pedagog och barn i
tambursituationen?
- Vilka förutsättningar i verksamheten enligt pedagogerna kan påverka former av
samspel mellan pedagog och barn i tamburen?
Vi har i denna undersökning använt oss av en kvalitativ studie, med en utvecklingspedagogisk
ansats. För datainsamling har vi använt metoderna video observation och genomfört ett
informellt samtal med arbetslaget.
Resultat av studien visar att det förekommer olika former av samspel i tamburen. Däremot
vilka former av samspel det är som kommer till uttryck beror på vilken atmosfär som ter sig i
tamburen, det i sin tur beror på vilka faktorer och förutsättningar i verksamheten som finns för
stunden. Målet med studien är att väcka intresse för andra verksamheter, utöver den som
studien genomfördes på, att studera hur deras samspel med barnen ter sig i tamburen. Och
därmed lyfta fram kommunikationen i tamburen som mer än bara ett rum för utgång eller
ingång. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Samspel | sv |
dc.subject | atmosfär | sv |
dc.subject | tambur | sv |
dc.subject | det relativt kompetenta | sv |
dc.title | Former av samspel i tamburen En kvalitativ studie om samspel mellan förskollärare och barn i tamburen. | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |