Show simple item record

dc.contributor.authorHolm, Elinsv
dc.date.accessioned2015-11-19T19:53:57Z
dc.date.available2015-11-19T19:53:57Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40948
dc.description.abstractSammanfattning Syftet med vår studie är att skapa en förståelse för hur olika former av samspel mellan pedagog och barn i tamburen kan komma till uttryck, beroende på förutsättningar och den atmosfär som framträder starkast i verksamheten. Våra frågeställningar är: - Vilka former av samspel kommer till uttryck mellan pedagog och barn i tambursituationen? - Vilka förutsättningar i verksamheten enligt pedagogerna kan påverka former av samspel mellan pedagog och barn i tamburen? Vi har i denna undersökning använt oss av en kvalitativ studie, med en utvecklingspedagogisk ansats. För datainsamling har vi använt metoderna video observation och genomfört ett informellt samtal med arbetslaget. Resultat av studien visar att det förekommer olika former av samspel i tamburen. Däremot vilka former av samspel det är som kommer till uttryck beror på vilken atmosfär som ter sig i tamburen, det i sin tur beror på vilka faktorer och förutsättningar i verksamheten som finns för stunden. Målet med studien är att väcka intresse för andra verksamheter, utöver den som studien genomfördes på, att studera hur deras samspel med barnen ter sig i tamburen. Och därmed lyfta fram kommunikationen i tamburen som mer än bara ett rum för utgång eller ingång.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSamspelsv
dc.subjectatmosfärsv
dc.subjecttambursv
dc.subjectdet relativt kompetentasv
dc.titleFormer av samspel i tamburen En kvalitativ studie om samspel mellan förskollärare och barn i tamburen.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandesv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record