Show simple item record

dc.contributor.authorAbualqumssan, Ahmed
dc.contributor.authorPettersson, Pether
dc.date.accessioned2015-11-12T12:34:21Z
dc.date.available2015-11-12T12:34:21Z
dc.date.issued2015-11-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41048
dc.descriptionCorporate Social Responsibility (CSR) has been a way to both take responsibility and reduce the risk of irregularities in a business . The companies exists in an increasingly connected world, an effective communication with its stakeholders with its CSR-position and Web 2.0 services plays a crucial and important role in the communication. Sweden has developed its position in IT become one of the leaders and also in taking full advantages of Web 2.0. Swedish companies are also great at working with CSR issues but studies have shown that they are less able to do this with the help of the internet and Web 2.0. In this paper the aim is to investigate how Swedish companies can develop dialogue through Web 2.0 services to communicate their CSR profile to its stakeholders and as much as possible improve the ability of businesses to spread a good image of the brand on the internet active in issues related to sustainability, society and justice. We carried out a document analysis of 13 companies active in Sweden to investigate how they use Web 2.0 to communicate their CSR-position to its stakeholders, the companies are among the largest in Sweden in their respective areas. After analyzing our results we could see that most companies used social media, but did so to various degrees, from customer support to the sharing of information, but there were also companies that were less active. And when we studied their websites, we also found a difference in both how the information on CSR was shared, but also in how many Web 2.0 and CSR 2.0-principles were implemented. Our contribution consists of four proposals which could be implemented by companies to develop their use of Web 2.0 and improve its dialogue with stakeholders.sv
dc.description.abstractCorporate Social Responsibility (CSR) har setts som ett sätt att både ta ansvar och minska risken för att oegentligheter ska existera i företag. Företaget behöver i en allt mer uppkopplad värld föra en dialog med sina intressenter om sitt CSR-arbete och i en sådan dialog spelar Web 2.0-tjänster en avgörande och viktig roll. Sverige har utvecklat sin position inom IT till att vara ledande och ligger då bra till för att kunna dra full nytta av Web 2.0. svenska företag är även bra på att arbeta med CSR-frågor men studier har visat att de är sämre på att göra detta med hjälp utav internet och Web 2.0. I denna uppsats är syftet att undersöka hur svenska företag kan utveckla dialogen via Web 2.0-tjänster för att kommunicera sin CSR-profil till sina intressenter. Detta för att i så stor utsträckning som möjligt kunna förbättra möjligheterna för företagen att sprida en god bild av varumärket på internet som aktivt i frågor som rör hållbarhet, samhälle och rättvisa. Vi genomförde en dokumentanalys på 13 företag aktiva i Sverige för att undersöka hur de använder sig av Web 2.0 för att kommunicera sitt CSR till sina intressenter, företagen är bland de största i Sverige inom sina branscher. Efter att ha analyserat resultatet kunde vi se att de flesta företagen använde sig utav sociala medier men gjorde detta i olika mängd, från tydlig kundsupport till delning av information, men det fanns även företag som var mindre aktiva. När vi studerade deras hemsidor fann vi även där en skillnad i dels hur informationen kring CSR var delad, men också i hur många Web 2.0- och CSR 2.0- principer hade implementerats. Vårt bidrag består i fyra förslag som dessa, och andra, företag kan implementera för att utveckla sin användning av Web 2.0 och förbättra sin dialog med intressenter.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2015:071sv
dc.subjectCSRsv
dc.subjectCorporate Social Responsibilitysv
dc.subjectCSR 2.0sv
dc.subjectWeb 2.0sv
dc.subjectsociala mediersv
dc.subjectdialogsv
dc.titleWeb 2.0 som verktyg för dialog Hur utvecklar företag dialogen av CSR till sina intressenter?sv
dc.title.alternativeWeb 2.0 as a tool for dialogue How do companies develop the dialogue of CSR to their stakeholders?sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record