dc.contributor.author | Soovik, William | |
dc.date.accessioned | 2016-01-02T10:16:22Z | |
dc.date.available | 2016-01-02T10:16:22Z | |
dc.date.issued | 2016-01-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/41372 | |
dc.description.abstract | Det här arbetet handlar om kompositionsprocesser och metoder som användes under arbetet inför examenskonserten i slutet av våren 2015.
Musiken har komponerats för en blåsinstrumentdominerad oktett och målet för konserten var att i huvudsak spela musik som inte framförts tidigare, vilket också blev slutresultatet. Som referens vid reflektionerna kring komponeringsarbetet och repetitionerna med oktetten användes den processdagbok som har förts sedan arbetet med musiken inleddes. Flera olika varianter av samma komposition har sparats i ett notskrivningsprogram och genom de olika versionerna kan arrangemangens utveckling följas. Alla repetitioner med oktetten har spelats in för att kunna användas som referensmaterial vid reflektioner kring kompositioner, improvisationer och former. Examensarbetet inleds med en kontextualisering av min musikaliska bakgrund för att genom den kunna reflektera kring var examensmusiken befinner sig i förhållande till den som inspirerat mig, tidigare i mitt liv. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Kompostionsprocess | sv |
dc.subject | Jazzarrangering | sv |
dc.subject | Fri improvisation | sv |
dc.subject | Influenser | sv |
dc.subject | Musikalisk bakgrund | sv |
dc.title | The le William Soovik Grand Finale; Reflektioner kring examen. | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |