Show simple item record

dc.contributor.authorBrumark, Johanna
dc.date.accessioned2016-01-22T14:43:13Z
dc.date.available2016-01-22T14:43:13Z
dc.date.issued2016-01-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41622
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien är att undersöka om e-postkulturen i en organisation är en potentiell arena för kunskapsbildning. Teori: Studien har teoretisk ansats i ett sociokulturellt perspektiv på lärande. Resultatet diskuteras utifrån Vygotskij, Säljö och Dysthes teorier. Metod: Studien genomförs med en kvalitativ metodansats där tre kvalitativa intervjuer och en dokumentationsstudie av organisationens e-postpolicy utgör det empiriska materialet. Resultat: Studieresultatet visar att det finns stor potential för individerna att lära i organisationens e-postkultur. Resultatet visar även tendenser som kan försämra läromöjligheterna vilket dels bottnar i ett överanvändande av fenomenet.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesVT15 IPS PEDG14:15sv
dc.subjecte-postsv
dc.subjectorganisationsv
dc.subjectlärandesv
dc.subjectarbetspedagogiksv
dc.subjectsociokulturell teorisv
dc.titleE-postkultur i organisationer - En potentiell utvecklingsmöjlighet för individen?sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikswe
dc.type.degreeStudent Essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record