dc.contributor.author | Brumark, Johanna | |
dc.date.accessioned | 2016-01-22T14:43:13Z | |
dc.date.available | 2016-01-22T14:43:13Z | |
dc.date.issued | 2016-01-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/41622 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med studien är att undersöka om e-postkulturen i en organisation är en potentiell
arena för kunskapsbildning.
Teori: Studien har teoretisk ansats i ett sociokulturellt perspektiv på lärande. Resultatet
diskuteras utifrån Vygotskij, Säljö och Dysthes teorier.
Metod: Studien genomförs med en kvalitativ metodansats där tre kvalitativa intervjuer och en
dokumentationsstudie av organisationens e-postpolicy utgör det empiriska materialet.
Resultat: Studieresultatet visar att det finns stor potential för individerna att lära i
organisationens e-postkultur. Resultatet visar även tendenser som kan försämra
läromöjligheterna vilket dels bottnar i ett överanvändande av fenomenet. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT15 IPS PEDG14:15 | sv |
dc.subject | e-post | sv |
dc.subject | organisation | sv |
dc.subject | lärande | sv |
dc.subject | arbetspedagogik | sv |
dc.subject | sociokulturell teori | sv |
dc.title | E-postkultur i organisationer - En potentiell utvecklingsmöjlighet för individen? | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik | swe |
dc.type.degree | Student Essay | eng |