Visa enkel post

dc.contributor.authorLööf, Lars
dc.date.accessioned2016-03-01T07:08:31Z
dc.date.available2016-03-01T07:08:31Z
dc.date.issued2016-03-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/42063
dc.description.abstractUppsats/Examensarbete: 15 HP Program och/eller kurs: MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Orla Vigsö Antal tecken: 96 123 (ink. blanksteg) Syfte: Att bidra med en ny infallsvinkel till diskussionen kring native advertising som koncept Teori: Uses and gratifications, mediernas kommersialisering, förtroendet för medierna Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Resultat: Resultatet visar att det på den kommersiella sidan finns en generellt sett mer positiv grundinställning till native advertising, men att respondenterna samtidigt är väl medvetena om flera problematiska områden med metodiken. Bilden är mångtydig och det märks att native advertising är ett nytt fenomen. Studiens resultat gör det tydligt att ett regelverk behöver utformas för att det skall gå att undvika de negativa aspekter som finns med native advertising.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesC955sv
dc.subjectNative advertisingsv
dc.subjecttextreklamsv
dc.subjectcontent marketingsv
dc.subjectjournalistiksv
dc.subjectförtroendesv
dc.subjectkommersialiseringsv
dc.subjectnyhetsmediersv
dc.subjectmediersv
dc.titleFRÅN ANDRA SIDAN DEN JOURNALISTISKA MUREN En ny infallsvinkel till diskussionen om native advertisingsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post