Show simple item record

dc.contributor.authorGörsch, Anna
dc.date.accessioned2007-05-11T12:38:54Z
dc.date.available2007-05-11T12:38:54Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/4413
dc.description.abstractVad är det i texten som bestämmer hur läsaren uppfattar och läser den? Är det läsare eller text som styr läsningen? Denna uppsats innehåller analys och diskussion av strategier i texten som förbereder läsningen. Det kommer inte att presenteras resultat av läsarundersökningar, av exempelvis hur läsare verkligen upplever sin läsning. Istället behandlar analysen hur en ”tänkt läsare” kan respondera på texten. Läsningen i skolan blir också diskuterad, vad går att utläsa ur styrdokumenten? Den traditionella synen på litteratur har förändrats i skolan, men med en ny verklighet kommer nya problem. Hur dessa kan se ut tas upp i tredje delen, Läsningen och skolan.eng
dc.language.isosweeng
dc.publisherGöteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildningeng
dc.titleTexten och läsningen- En uppsats om Isers läsaktsteorieng
dc.typeTexteng
dc.type.svepothereng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record