• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Texten och läsningen- En uppsats om Isers läsaktsteori

Sammanfattning
Vad är det i texten som bestämmer hur läsaren uppfattar och läser den? Är det läsare eller text som styr läsningen? Denna uppsats innehåller analys och diskussion av strategier i texten som förbereder läsningen. Det kommer inte att presenteras resultat av läsarundersökningar, av exempelvis hur läsare verkligen upplever sin läsning. Istället behandlar analysen hur en ”tänkt läsare” kan respondera på texten. Läsningen i skolan blir också diskuterad, vad går att utläsa ur styrdokumenten? Den traditionella synen på litteratur har förändrats i skolan, men med en ny verklighet kommer nya problem. Hur dessa kan se ut tas upp i tredje delen, Läsningen och skolan.
Utgivare
Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning
URL:
http://hdl.handle.net/2077/4413
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
littvet12.pdf (71.89Kb)
Datum
2006
Författare
Görsch, Anna
Publikationstyp
other
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV