Ytnivå Textbas Situationsmodell Begreppsbildning. En studie av läsförståelsens villkor utifrån hur några läroböcker i historia för mellanstadiet skildrar vikingatiden och medeltiden.
dc.contributor.author | Fröjd, Per | |
dc.date.accessioned | 2016-05-24T07:59:55Z | |
dc.date.available | 2016-05-24T07:59:55Z | |
dc.date.issued | 2016-05 | |
dc.identifier.issn | 1401-5919 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/44305 | |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.publisher | Institutionen för svenska språket, Göteborgs universitet | sv |
dc.relation.ispartofseries | GU-ISS | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2016-02 | sv |
dc.subject | läsning | |
dc.subject | läsförståelse | |
dc.subject | begreppsbildning | |
dc.subject | textkompetens | |
dc.subject | kognition | |
dc.title | Ytnivå Textbas Situationsmodell Begreppsbildning. En studie av läsförståelsens villkor utifrån hur några läroböcker i historia för mellanstadiet skildrar vikingatiden och medeltiden. | sv |
dc.type | Text | sv |
dc.type.svep | report | sv |