Show simple item record

dc.contributor.authorEkholm, Frida
dc.contributor.authorPaldeak, Kristoffer
dc.date.accessioned2016-09-08T07:09:47Z
dc.date.available2016-09-08T07:09:47Z
dc.date.issued2016-09-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/46703
dc.description.abstractUppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 V16 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2016 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 41 Antal ord: 15766 Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka faktorer som har motiverat Early Adopters konvertering till att bli användare av tjänsten Airdine. Vi kommer att söka svar på detta genom att se till dels vilka motiv som ligger bakom konverteringen dels vilken information som haft en övertygande funktion. Studiens resultat syftar vidare till att ligga till grund för rekommendationer för Airdines framtida marknadskommunikation. Teori: Diffusion of Innovations, Self-determination Theory, SWOT-analys samt Word of Mouth Metod: Kvalitativa fokusgrupper Material: Två fokusgrupper bestående av användare av Airdinesv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesC957sv
dc.subjectAirdinesv
dc.subjectInnovationsv
dc.subjectmotivationsv
dc.subjectEarly Adopterssv
dc.subjectmarketingsv
dc.subjectdelningsekonomisv
dc.subjectpeer to peer-tjänstersv
dc.subjectsocial diningsv
dc.subjectinfluencer marketingsv
dc.titleDINING WITH STRANGERS En kvalitativ studie om vad som motiverat användare till att bli early adopters av appen Airdinesv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record