• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SPONSRAD VÄNSKAP En studie om reklam i podcasts

Sammanfattning
Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Syfte: Syftet med denna studie är att få fördjupad kunskap om lyssnarens upplevelse av reklam i podcasts. Teori: Uses and gratifications, teorier om attityder, opinionsbildning samt tvåstegshypotesen. Metod: En kvalitativ metod i form av respondentintervjuer. Resultat: Det som vår studie i huvudsak visar är att lyssnarens upplevelse av reklam i podcasts är negativ, vilket beror på flera faktorer. Lyssnaren har dock överseende med reklamen eftersom man inser att podcasten behöver finansieras genom reklamintäkter. Att podcastlyssnandet ofta blir till en vana innebär att man inte reflekterar lika aktivt kring sitt lyssnande. Dessutom bildar lyssnaren en relation till poddarna, vilket gör att denne blir lojal till dem.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/46709
Samlingar
  • Kandidatuppsatser
Fil(er)
gupea_2077_46709_1.pdf (455.1Kb)
Datum
2016-09-08
Författare
Isaksson, Louise
Sääf, Sahra
Nyckelord
content marketing
Podcasts
reklam
attityder
uses and gratifications
opinionsbildning
Serie/rapportnr.
Kandidatuppsats
C964
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV