dc.contributor.author | Mårtensson, Erik | |
dc.date.accessioned | 2016-10-03T07:16:04Z | |
dc.date.available | 2016-10-03T07:16:04Z | |
dc.date.issued | 2016-10-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/47876 | |
dc.description.abstract | Mozarts oboekonsert K.314 är ett av de viktigaste standardverken inom oboerepertoaren. I detta arbete försöker författaren, genom att studera den uppförandepraxis som rådde under 1700-talet, att reda ut hur man på ett informerat sätt kan framföra konserten på en modern oboe. Författaren utreder hur man såg på olika aspekter av musiken så som artikulation, ornamentik och improvisation. För att närma mig hur konserten ursprungligen kunde ha låtit undersöker författaren även hur 1700-taltets instrument lät och fungerade. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Mozarts oboekonsert | sv |
dc.subject | uppförandepraxis | sv |
dc.subject | interpretation | sv |
dc.subject | ornamentik | sv |
dc.subject | kadens | sv |
dc.title | MOZARTS OBOEKONSERT
. En studie i uppförandepraxis och interpretation | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |