Show simple item record

dc.contributor.authorAbarca Carvajal, Carlossv
dc.contributor.authorArkevall, Jennysv
dc.date.accessioned2016-10-05T10:28:06Z
dc.date.available2016-10-05T10:28:06Z
dc.date.issued2016sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/48199
dc.description.abstractDe nationella proven i matematik har idag en kompensatorisk kravgränssättning i förhållande till de förmågor som enligt läroplanen skall bedömas icke-kompensatoriskt då kursbetyg bestäms. Denna undersökning behandlar ämnet om huruvida det är möjligt att applicera en ickekompensatorisk modell för betygsättning på dagens nationella prov i matematik. Vi har analyserat två nationella prov i matematik 2c på gymnasiet och har utifrån dessa räknat ut nya kravgränser med två icke-kompensatoriska metoder. De resultat vi kommit fram till är att det är fullt möjligt att ha en kravgränssättning som är icke-kompensatorisk på detta vis, dock skulle detta betyda ett sänkt betygssnitt på provet, trots att kravgränserna vid en snabb anblick kan se enklare ut.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleEtt gränsfall?sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentInstitutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record