Visa enkel post

dc.contributor.authorPettersson Lindgren, Martina
dc.date.accessioned2016-10-14T12:18:47Z
dc.date.available2016-10-14T12:18:47Z
dc.date.issued2016-10-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/48483
dc.description.abstractI denna uppsats behandlas en scenisk gestaltning där begreppen tro, tvivel, acceptans och trots står i centrum. Utgångspunkten för arbetet med den sceniska gestaltningen var en personlig upplevelse, en moders död i samband med en dotters födelse. I uppsatsen beskrivs processen kring hur denna existentiella upplevelse skulle kunna sublimeras till något allmängiltigt och sceniskt. Uppsatsen beskriver vidare hur man med hjälp av sång och humor kan närma sig ett komplext ämne. Utifrån ett antal konstnärliga verk, egna existentiella frågeställningar samt till viss del ett par teoretiska ansatser, beskriver uppsatsen processen med att ta fram olika sceniska uttryck. Sammanfattningsvis kan sägas att uppsatsen beskriver hur en polyfonisk metod, i Michael Bachtins betydelse, växte fram under processen fram mot färdig föreställning.sv
dc.subjectScenisk gestaltningsv
dc.subjecttrosv
dc.subjecttvivelsv
dc.subjecthumorsv
dc.subjectMajken Johanssonsv
dc.subjectTomas Tvivlarensv
dc.subjectYentlsv
dc.subjectRentsv
dc.subjectMichail Bachtinsv
dc.titleÅH, HERREGUD! En musikalisk FÖRställning från BB till Hospice!sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post