Show simple item record

dc.contributor.authorYannelli san Roman, Stefan
dc.contributor.authorFransson, Nathalie
dc.date.accessioned2016-10-14T14:05:35Z
dc.date.available2016-10-14T14:05:35Z
dc.date.issued2016-10-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/48502
dc.descriptionThe advent of digital media has given activists new opportunities to mobilize. However, few studies have been conducted on young activists' use of digital media in their mobilization and engagement. Previous research tries to explain mobilization by means of social psychology and collective identity. Our study examines young activists’ use of digital media as a tool for mobilization. With a qualitative and interpretative methodology our study, aided by of literary studies and interviews, defines four main themes; The relationships between digital and analog communication, The potential risks of digital platforms, Prerequisites for engagement, and Identity and belonging. Our conclusion shows that young activists mainly used digital media as a tool for coordination and that digital media alone is not sufficient in creating a collective identity between individuals or towards the social movement organisation. This is something that social movement organizations must consider when mobilizing young activists to properly ensure the movement's survival.sv
dc.description.abstractTillkomsten av digitala medier har skapat nya förutsättningar och metoder for aktivister att mobilisera sig. Däremot har det utförts få studier om unga aktivisters användande av digitala medier i syfte att mobilisera och bedriva aktivism. Tidigare forskning försöker förklara mobilisering ur ett gruppsykologiskt perspektiv utifrån kollektiv identitet. Var studie undersökte unga aktivisters användande av digitala medier som verktyg for mobilisering. Genom en kvalitativ studie med en interpretativ forskningsansats har vi med hjälp av litteraturstudier och intervjuer definierat fyra huvudteman: Förhållanden mellan digital och analog kommunikation, Potentiella risker med digitala plattformar, Förutsättningar för engagemang samt Identitet och samhörighet. Var slutsats visar att unga aktivister, som ar medlemmar i en formell social rörelse, främst använder sig av digitala medier som ett samordningsverktyg och att digitala medier inte ar ett tillräckligt verktyg for att skapa en kollektiv identitet mellan individer eller gentemot den sociala rörelsen. Detta ar något som sociala rörelser bor beakta vid mobilisering av unga aktivister for att försäkra sig om rörelsens överlevnad.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2016:038sv
dc.subjectSociala rörelsersv
dc.subjectmobiliseringsv
dc.subjectungdomsaktivismsv
dc.subjectdigital aktivismsv
dc.subjectkollektiv identitetsv
dc.titleAktivist 2.0 En fallstudie om digitala mediers roll för ungdomsaktivism inom sociala rörelsersv
dc.title.alternativeActivist 2.0 A case study on the role of digital media for youth activism in Social Movement Organisationssv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record