Show simple item record

dc.contributor.authorTernström, Pia
dc.date.accessioned2016-11-03T10:46:45Z
dc.date.available2016-11-03T10:46:45Z
dc.date.issued2016-11-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/49150
dc.description.abstractDet finns en motsättning mellan att marknadsföra sig själv som scenkonstnär och att ”veta sin plats”; den så kallade ”jantelagen”. Denna motsättning problematiseras här med hjälp av enkäter i tre steg; en sonderande prov-enkät, en diskussion kring möjliga frågor med scenkonststuderande och tillslut en automatisk online-enkät. I den senare undersöktes huruvida holländska musikalstudenter känner sig mer eller mindre påverkade av den s.k. ”Jantelagen” än vad svenska musikalstudenter gör. Resultaten visade att det fanns vissa statistiskt signifikanta skillnader mellan grupperna. Siffrorna kan tydas som att de holländska studenterna verkade bry sig mindre om vad andra tycker än de svenska studenterna gör, när det gäller att marknadsföra sig själv.sv
dc.subjectScenkonstsv
dc.subjectMusikalsv
dc.subjectMusikalartistsv
dc.subjectJantelagsv
dc.subjectMarknadsföringsv
dc.title”DU SKA INTE TRO ATT DU ÄR NÅGOT” Marknadsföringskultur och jantelag – två kolliderande förhållningssätt i min konstnärliga praktik sommusikalartist.sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record