Show simple item record

dc.contributor.authorLacopie, Kimberley
dc.date.accessioned2017-02-02T12:26:43Z
dc.date.available2017-02-02T12:26:43Z
dc.date.issued2017-02-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/51539
dc.description.abstractTitel: Belöningssystem – En kvantitativ studie om säljare inom detaljhandeln Problem: Det finns skilda åsikter gällande vad som kan ses som en motivationsfaktor och inte samt om lön faktiskt kan motivera medarbetare eller inte. När företag ska utforma ett belöningssystem finns det olika faktorer som de bör ta hänsyn till för att undvika risken att implementera ett belöningssystem som inte får den effekt företaget önskat. Syfte: Målet med studien är att beskriva om anställda inom det medverkande företaget motiveras av belöning samt om eventuella variabler påverkar vilken belöning de motiveras av. Metod: En kvantitativ forskningsmetod har tillämpats i denna studie. En enkät har utformats och använts för att samla in den data som behövs för det empiriska materialet. Som analysverktyg har författaren använts sig av statistikprogrammet SPSS. Slutsats: Icke-monetära belöningar motiverar säljare inom företaget i större utsträckning än monetära belöningar. Den största förklaringen som identifierats till detta faktum är tryggheten och stabiliteten i denna typ av belöningsform.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesEkonomistyrningsv
dc.relation.ispartofseries16-17-9sv
dc.subjectBelöning, belöningssystem, motivation och motivationsfaktorersv
dc.titleBelöningssystem -En studie om säljare inom detaljhandelnsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record