Visa enkel post

dc.contributor.authorGustavsson, Marcus
dc.date.accessioned2017-04-07T12:23:40Z
dc.date.available2017-04-07T12:23:40Z
dc.date.issued2017-04-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/52161
dc.description.abstractSyfte: Undersöka synen på kunskap och behov av kompetensutveckling bland undersköterskor inom hemtjänsten Teori: Knud Illeris teorier om lärandets tre dimensioner innehåll, drivkraft och samspel samt hinder för lärande och kompetensutveckling Metod: Fokusgruppsintervjuer Resultat: Undersköterskorna som intervjuats i studien har en stark drivkraft att bidra till att brukarna ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. De vill använda och höja sina kunskaper för att möta varje enskild brukares behov av stöd och hjälp. De upplever dock inte att arbetsgivaren involverar dem i planeringen och genomförandet av utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser. De känner också visst motstånd mot införandet av ett mobilt arbetssätt.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesVT17 IPS PDGX61:1sv
dc.subjectkunskapsv
dc.subjectkompetensutvecklingsv
dc.subjectlärandesv
dc.titleBIDRA TILL ÄLDRES VÄLBEFINNANDE En studie om undersköterskors syn på kunskap och behov av kompetensutveckling inom hemtjänstensv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post