dc.contributor.author | Gustavsson, Marcus | |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T12:23:40Z | |
dc.date.available | 2017-04-07T12:23:40Z | |
dc.date.issued | 2017-04-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/52161 | |
dc.description.abstract | Syfte: Undersöka synen på kunskap och behov av kompetensutveckling bland undersköterskor inom hemtjänsten
Teori: Knud Illeris teorier om lärandets tre dimensioner innehåll, drivkraft och samspel samt hinder för lärande och kompetensutveckling
Metod: Fokusgruppsintervjuer
Resultat: Undersköterskorna som intervjuats i studien har en stark drivkraft att bidra till att brukarna ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. De vill använda och höja sina kunskaper för att möta varje enskild brukares behov av stöd och hjälp. De upplever dock inte att arbetsgivaren involverar dem i planeringen och genomförandet av utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser. De känner också visst motstånd mot införandet av ett mobilt arbetssätt. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT17 IPS PDGX61:1 | sv |
dc.subject | kunskap | sv |
dc.subject | kompetensutveckling | sv |
dc.subject | lärande | sv |
dc.title | BIDRA TILL ÄLDRES VÄLBEFINNANDE En studie om undersköterskors syn på kunskap och behov av kompetensutveckling inom hemtjänsten | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |