Show simple item record

dc.contributor.authorSjöberg, Karin
dc.date.accessioned2017-06-15T11:37:28Z
dc.date.available2017-06-15T11:37:28Z
dc.date.issued2017-06-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/52583
dc.description.abstractNation Branding (NB) är en strategi för länder att marknadsföra sig själva på ett konkurrenskraftigt sätt på den globala marknaden. Denna undersökning går igenom olika former av NB för att sedan använda dessa i en kritisk analys. Analysen är uppbyggd runt tre teman; hur processen att ta fram ett NB ser ut; hur implementeringen av det går till; hur konceptets vinstbaserade grundtanke kan påverka internationella relationer. Genom denna analys är förhoppningen att man på ett praktiskt och tydligt sätt kan resonera kring NB.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectnation brandingsv
dc.subjectnationsv
dc.subjectbrandingsv
dc.titleAtt kategorisera för att förstå - en kategorisering och kritisk analys av Nation Brandingsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record