• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att kategorisera för att förstå - en kategorisering och kritisk analys av Nation Branding

Abstract
Nation Branding (NB) är en strategi för länder att marknadsföra sig själva på ett konkurrenskraftigt sätt på den globala marknaden. Denna undersökning går igenom olika former av NB för att sedan använda dessa i en kritisk analys. Analysen är uppbyggd runt tre teman; hur processen att ta fram ett NB ser ut; hur implementeringen av det går till; hur konceptets vinstbaserade grundtanke kan påverka internationella relationer. Genom denna analys är förhoppningen att man på ett praktiskt och tydligt sätt kan resonera kring NB.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/52583
Collections
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
View/Open
Kandidatuppsats (292.9Kb)
Date
2017-06-15
Author
Sjöberg, Karin
Keywords
nation branding
nation
branding
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV