Show simple item record

dc.contributor.authorHäggståhl, Josefin
dc.contributor.authorStopp, Vera
dc.date.accessioned2017-06-21T11:18:17Z
dc.date.available2017-06-21T11:18:17Z
dc.date.issued2017-06-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/52637
dc.descriptionThe purpose of the present study was to describe the perception and experience that parents of preschool children who stutter have regarding the initial counselling session with a speech-language pathologist. A qualitative method was used with content analysis as the method of analysis. Eight semi-structured interviews were conducted individually with parents of preschool children who stutter. An inductive content analysis showed that the parents perceived the counselling session as positive. Further, the parents reported that the session gave them a feeling of relief. The parents described that the content of the session changed due to the fact that the child was not present and that it contributed to an open dialogue. The parents also described a change in their communication and attitude towards stuttering after the session. An implication of the study is the importance of including parents in the intervention for preschool children who stutters.sv
dc.description.abstractStudiens syfte var att beskriva upplevelser och erfarenheter som föräldrar till förskolebarn som stammar har av ett inledande föräldrasamtal med logoped där barnet inte närvarat. Studien utgick från en kvalitativ metodik med innehållsanalys som analysmetod. Åtta semistrukturerade intervjuer genomfördes med föräldrar till förskolebarn som stammar. Intervjuerna utfördes enskilt och var inriktade på föräldrarnas upplevelser och erfarenheter från föräldrasamtalet. En induktiv innehållsanalys visade att föräldrarna hade en positiv upplevelse av föräldrasamtalet och kunde berätta om en känsla av lättnad efter besöket. Föräldrarna upplevde att besökets innehåll förändrades eftersom barnet inte närvarade och att detta bidrog till en öppenhet i samtalet. De kunde också berätta om en förändring gällande kommunikation och attityd gentemot stamning efter samtalet. En implikation av studien är vikten av att inkludera föräldrar vid intervention hos förskolebarn som stammar.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2017sv
dc.relation.ispartofseries300sv
dc.subjectstamningsv
dc.subjectföräldrarsv
dc.subjectföräldrasamtalsv
dc.subjectkvalitativ innehållsanalyssv
dc.subjectförskolebarnsv
dc.subjectstutteringsv
dc.subjectparentssv
dc.subjectcounselling sessionsv
dc.subjectqualitative content analysissv
dc.subjectpreschool childrensv
dc.titleInledande logopediskt föräldrasamtal vid stamning hos förskolebarn – en kvalitativ intervjustudie om föräldrars upplevelsesv
dc.title.alternativeInitial counselling session with parents of preschool children who stutter - a qualitative interview study about parents' experiencessv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokMedicine
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiswe
dc.contributor.departmentGothenburg University/Institute of Neuroscience and Physiologyen
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record