dc.contributor.author | Mårdsjö, Axel | |
dc.date.accessioned | 2017-09-26T09:20:22Z | |
dc.date.available | 2017-09-26T09:20:22Z | |
dc.date.issued | 2017-09-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/53831 | |
dc.description.abstract | Detta arbete är en studie av vad som sker när man komponerar med hjälp av kompositionsverktyg. Författaren utforskar och skriver musik utifrån fyra olika kompositionsverktyg som i slutändan resulterar i fyra kompositioner. Genom att komponera på detta vis vill författaren undersöka hur teknikerna påverkar kompositionerna samt hur den kreativa processen förändras när de används. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | komposition | sv |
dc.subject | rytmik | sv |
dc.subject | tolvtonsmelodi | sv |
dc.subject | modalitet | sv |
dc.subject | mediantik | sv |
dc.subject | jazzensemble | sv |
dc.title | Kompositionstekniska strategier | sv |
dc.title.alternative | Tillvägagångssätt för att finna kreativitet | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | H2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |