Show simple item record

dc.contributor.authorHANDBERG, FRED
dc.contributor.authorSVALEKLINT, VICTOR
dc.date.accessioned2017-09-29T15:58:51Z
dc.date.available2017-09-29T15:58:51Z
dc.date.issued2017-09-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53875
dc.descriptionThe purpose of the study was to investigate whether there was a difference in memory recall at a live lecture versus a recorded one. This was studied by simulating a traditional lecture versus mobile learning in formal education. The method used was a between-groups design performed on 60 high school students at Hulebäcksgymnasiet. The result shows a significant difference between the two groups were those who saw the live lecture performed better. This difference was so great that the conclusion drawn from this is that traditional live lectures should be used and prioritized as a teaching method. Furthermore, the role of mobile learning in formal education is discussed, the use of it as a complement and its realization in schooling, as well the negative and positive effects of this.sv
dc.description.abstractStudiens syfte var att undersöka om det fanns en skillnad i minnesåterkallning vid en live-föreläsning kontra en inspelad sådan. Detta studerades genom att simulera en traditionell föreläsning kontra mobilt lärande inom formell undervisning. Metoden som användes var mellangruppsdesign utförd på 60 gymnasieelever på Hulebäcksgymnasiet. Resultatet visar på en signifikant skillnad mellan de två grupperna där de som såg live-föreläsningen presterade bättre. Denna skillnad var så stor att slutsatsen som dras av detta är att traditionella live-föreläsningar bör användas och prioriteras som undervisningsmetod. Vidare diskuteras det mobila lärandets roll i den formella undervisningen och som komplement samt dess realisering i skolgången och negativa och positiva effekter av detta.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesInstitutionen för tillämpad informationsteknologisv
dc.relation.ispartofseries2017:130sv
dc.subjectFormellt lärandesv
dc.subjectInformellt lärandesv
dc.subjectMobilt lärandesv
dc.subjectMinnesv
dc.subjectInspelad föreläsningsv
dc.subjectFormal learningsv
dc.subjectInformal learningsv
dc.subjectMobile learningsv
dc.subjectMemorysv
dc.subjectRecorded lecturesv
dc.titleFramtidens lärande En studie av formellt lärande i klassrumssituation kontra mobilt lärande och dess potentiella användningsområdensv
dc.title.alternativeThe future of learning A study of formal learning in a classroom situation contra mobile learning and its potential applicationssv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record