dc.contributor.author | HANDBERG, FRED | |
dc.contributor.author | SVALEKLINT, VICTOR | |
dc.date.accessioned | 2017-09-29T15:58:51Z | |
dc.date.available | 2017-09-29T15:58:51Z | |
dc.date.issued | 2017-09-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/53875 | |
dc.description | The purpose of the study was to investigate whether there was a difference in
memory recall at a live lecture versus a recorded one. This was studied by simulating a
traditional lecture versus mobile learning in formal education. The method used was a
between-groups design performed on 60 high school students at Hulebäcksgymnasiet. The
result shows a significant difference between the two groups were those who saw the live
lecture performed better. This difference was so great that the conclusion drawn from this is
that traditional live lectures should be used and prioritized as a teaching method.
Furthermore, the role of mobile learning in formal education is discussed, the use of it as a
complement and its realization in schooling, as well the negative and positive effects of this. | sv |
dc.description.abstract | Studiens syfte var att undersöka om det fanns en skillnad i minnesåterkallning vid en
live-föreläsning kontra en inspelad sådan. Detta studerades genom att simulera en traditionell
föreläsning kontra mobilt lärande inom formell undervisning. Metoden som användes var
mellangruppsdesign utförd på 60 gymnasieelever på Hulebäcksgymnasiet. Resultatet visar på
en signifikant skillnad mellan de två grupperna där de som såg live-föreläsningen presterade
bättre. Denna skillnad var så stor att slutsatsen som dras av detta är att traditionella
live-föreläsningar bör användas och prioriteras som undervisningsmetod. Vidare diskuteras
det mobila lärandets roll i den formella undervisningen och som komplement samt dess
realisering i skolgången och negativa och positiva effekter av detta. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Institutionen för tillämpad informationsteknologi | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2017:130 | sv |
dc.subject | Formellt lärande | sv |
dc.subject | Informellt lärande | sv |
dc.subject | Mobilt lärande | sv |
dc.subject | Minne | sv |
dc.subject | Inspelad föreläsning | sv |
dc.subject | Formal learning | sv |
dc.subject | Informal learning | sv |
dc.subject | Mobile learning | sv |
dc.subject | Memory | sv |
dc.subject | Recorded lecture | sv |
dc.title | Framtidens lärande En studie av formellt lärande i klassrumssituation kontra mobilt lärande och dess potentiella användningsområden | sv |
dc.title.alternative | The future of learning A study of formal learning in a classroom situation contra mobile learning and its potential applications | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | Technology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | Institutionen för tillämpad informationsteknologi | swe |
dc.contributor.department | Department of Applied Information Technology | eng |
dc.type.degree | Kandidatuppsats | swe |
dc.type.degree | Bachelor thesis | eng |