• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SWISH - Hur digitaliseringen har påverkat svenska konsumenters acceptans av mobila betalningslösningar med närmare fokus på Swish

Abstract
Background and problem: Digitization has gone through an enormous revolution since the first digitized device was invented. Usage of internet has increased and by every day many more people turn to usage of digitized services in banking. This has led to a new demand for more innovative solutions to payments. Research question: Which variables determine if Swedish consumers will accept mobile payment solutions such as Swish instead of traditional and already highly used methods? How does risk affect the usage of mobile payment solutions? Purpose: To strengthen an insufficient research field in mobile payment solutions and determine which variables will be needed for consumers to accept new solutions. Method: This paper is based on a quantitative study, where the author collected primary data by a survey. The usage of secondary data is also included in the paper. Conclusion: The study has concluded that people in Sweden have a very high level of acceptance when it comes to certain factors such as expected performance, expected effort and also that trust and risk play a crucial role in accepting payment solutions that are mobile. People in Sweden are already very familiar with techniques involving mobile payments, giving them an advantage of faster and easier learning process, thus making it easier for them to accept a certain change.
Degree
Student essay
Other description
Bakgrund och problem: Digitaliseringen har gått igenom en enorm förändring sedan den första digitaliserade teknologin uppfanns. Användningen av internet har ökat och för varje dag vänder sig mer och mer till att använda digitaliserade tjänster i banker. Detta har lett till en ökad efterfrågan för innovativa lösningar när det gäller betalningar. Frågeställning: Vilka variabler avgör om svenska konsumenter accepterar Swish som betalningslösning? På vilka sätt spelar risk en avgörande roll i användningen av Swish och andra mobila betalningslösningar? Vilka variabler avgör om svenska konsumenter accepterar mobila betalningslösningar? Syfte: Att stärka ett bristfälligt forskningsfält inom området samt belysa vilka variabler som krävs för att konsumenter skall acceptera nya mobila betalningslösningar. Metod: Denna uppsats baseras på en kvantitativ metod där författaren har samlat primärdata genom en enkätundersökning. Sekundärdata har också samlats in och använts. Slutsats: Studien har kommit till slutsatsen att populationen i Sverige har en mycket hög nivå av acceptans när det kommer till vissa faktorer som förväntad prestanda, förväntad ansträngning samt att tillit och risk också spelar en avgörande roll. Sveriges population är redan väldigt bekanta med tekniker som involverar mobila betalningar, och därmed har fördelen till en snabbare och enklare inlärningsprocess som gör det lättare för dem att acceptera en viss förändring.
URI
http://hdl.handle.net/2077/56759
Collections
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
gupea_2077_56759_1.pdf (421.8Kb)
Date
2018-06-26
Author
Milutinovic, Marko
Keywords
Swish, digitization, risk, consumer behavior
Series/Report no.
Industriell och finansiell ekonomi
16/17:44
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV