dc.contributor.author | Ericsson, Hanna | |
dc.date.accessioned | 2018-07-27T13:20:21Z | |
dc.date.available | 2018-07-27T13:20:21Z | |
dc.date.issued | 2018-07-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/57196 | |
dc.description.abstract | I detta arbete har författaren gjort en instudering av fjärde satsen ur Brahms tredje violinsonat, genom att använda sig av en instuderingsmetod att lyssna på inspelningar med kända solister. I arbetet behandlas hur inspelningar kan hjälpa musikern att lösa svåra passager. Efter att ha valt ut specifika takter i stycket där författaren haft musikaliska och tekniska svårigheter har denne lyssnat på solisterna och analyserat deras spelsätt. Därefter har författaren inspirerats av solisternas spel och försökt lösa passagerna med hjälp av deras spelsätt, för att själv nå ett förbättrat resultat på sonaten. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Instudering | sv |
dc.subject | Inspelningar | sv |
dc.subject | Inlärningsmetod | sv |
dc.subject | Brahms tredje violinsonat | sv |
dc.subject | Violin | sv |
dc.title | Inspelningar som verktyg vid instudering. Ett försök med Brahms tredje violinsonat som utgångspunkt | sv |
dc.title.alternative | Recordings as a studying tool. An experiment using Brahms third violin sonata | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |