Show simple item record

dc.contributor.authorEricsson, Hanna
dc.date.accessioned2018-07-27T13:20:21Z
dc.date.available2018-07-27T13:20:21Z
dc.date.issued2018-07-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/57196
dc.description.abstractI detta arbete har författaren gjort en instudering av fjärde satsen ur Brahms tredje violinsonat, genom att använda sig av en instuderingsmetod att lyssna på inspelningar med kända solister. I arbetet behandlas hur inspelningar kan hjälpa musikern att lösa svåra passager. Efter att ha valt ut specifika takter i stycket där författaren haft musikaliska och tekniska svårigheter har denne lyssnat på solisterna och analyserat deras spelsätt. Därefter har författaren inspirerats av solisternas spel och försökt lösa passagerna med hjälp av deras spelsätt, för att själv nå ett förbättrat resultat på sonaten.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectInstuderingsv
dc.subjectInspelningarsv
dc.subjectInlärningsmetodsv
dc.subjectBrahms tredje violinsonatsv
dc.subjectViolinsv
dc.titleInspelningar som verktyg vid instudering. Ett försök med Brahms tredje violinsonat som utgångspunktsv
dc.title.alternativeRecordings as a studying tool. An experiment using Brahms third violin sonatasv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record