dc.contributor.author | Karlehag, Tobias | |
dc.date.accessioned | 2018-07-31T12:11:33Z | |
dc.date.available | 2018-07-31T12:11:33Z | |
dc.date.issued | 2018-07-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/57223 | |
dc.description.abstract | Syftet med det här arbetet är att undersöka om de går att översätta ett tonspråk från en genrer
till en annan med ursprunget fortfarande igenkännbart . Att låta två musikstilar mötas i en
fusion och se vad som består och vad det nya blir, hur det låter. För att ta reda på detta så har
jag valt att analysera en Vallåt spelad på Kohorn av Pelle Jakobsson utifrån parametrarna,
tonalt centrum och frasering. Med detta material hoppas jag kunna skapa nyskriven
minimalistisk bordunbaserad vallåtsmusik. Resultatet av arbetet blir ett kortare stycke baserat på grundmaterialet skrivet för kvartett: kohorn, trombon och två fioler som framfördes på min examenskonsert och spelades in för detta arbete. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | Bordun | sv |
dc.subject | Vallåt | sv |
dc.subject | Lockrop | sv |
dc.subject | Folkmusik | sv |
dc.subject | Minimalism | sv |
dc.title | Bordunbaserad Vallåtsmusik | sv |
dc.title.alternative | Old Swedish folkmusic with drone foundation | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |